Tuesday, December 22, 2009

刨東瓜

刨東瓜
莊健:李奧貝納(廣州)執行創作總監
畢業於香港中文大學新聞及傳播學系
黑口黑面從事廣告十三年後正在淡化黑色素


「你姣。鵝嬌疹燒皿!浩永亨應食你。」

隨住愈愈多港人北上就業,本以為我「刨東瓜」會進步為普通話,點知......都仲係照舊。隨住曾特首上京見北大人,握手時間由五秒,上升至十秒,再再升到好多好多秒......證明佢刨東瓜技巧,應該勁,唔流暢都至少唔會窒下窒下,日子有功嘛。呢方面,國內廣告界,就益客戶!佢飽受至少十年聽力測驗後,由聽見「刨東瓜」識笑,到家聽足兩三粒鐘都無反應,淨係搵個地中海對住你......唉,日子有功嘛。
今時今日,唔識兩文三語,點出行呀?我普通話都屬「刨東瓜」一族,今日亦唔係普通話一分鐘,只不過有幾個詞彙發音,想同大家分享下。
個案一:有次北上見客,大型商場之類。同事谷起十成功力,字字咬到彈牙,同時笑容可掬,刻意掩飾自己「刨東瓜」破綻,就係屬於膽大心細面皮厚隻呢。本來,起步唔錯,一路都好順,相信佢擒晚大大聲練好耐。殊不知,由客戶問開始,就料喇。
客問:「哪你們有沒有做過商場的經驗?」
西裝侃侃而談:「有!我們做過IFC香腸。IFC香腸當年就是找我們做廣告的。IFC香腸,是香港最大的香腸,單從九龍方面,一眼就能看到,它是全港最高的香腸!」(當時,我就坐佢左邊,忍笑忍到震。個腦仲幻想香港景度,有條好巨型香腸,就咁擺中環,為香港美景添一份奇趣色彩,蔚為奇觀。註:香腸,國語發音xiang
chang;商場,shang chang)
客,好!冇反應,竟然冇笑,再問:「哪房地產呢?做過什麼?」
西裝答:「有!我們做過強奸地產!」(呢下,連我都一時反應唔到......跟住,明喇,笑爆嘴!註:強奸,qiang jian;長江,chang jiang)
客再問:「哪我想請問,如果要拍照或者拍片,收費又會怎麼樣?」
西裝答:「其實,我們公司是廣告創意公司,專門負責想點子、策畫。如果要拍照拍片,會有第三方公司的加入,而因為我們會監控,所以要收取第三方爆炸的十五百仙。」(爆炸百分之十五?碎片咩?真係笑到都震埋!註:爆炸,bao zha;報價,bao jia)
個案二:有次同客開會,係造家庭電器。西裝部同事,問及客戶過往點樣提高生意額,客戶話都係一般方法,冇乜特別咁啦。呢個時候,西裝義正詞嚴,眼神堅定咁提議話:「不如打劫!在國內,消費者一聽到打劫,就會蜂擁而來!而且你的競爭對手,個個都在打劫,你不打,很不化算。」客戶又好喎,竟然聽得明,仲連嘴角都冇翹起度!我就梗係咬實條,忍笑啦。(呢招幾有效,唔信試試。註:打劫,da jie;打折,da zhe)
個案三:有間廣告公司到深圳見客,面對一大班客,八十幾人坐滿成個大禮堂,創意總監大膽地開始發言:「這次我們的創意點子是......性體驗!」然後,指住客再話:「意思就是說,你跟妳可以有性體驗,他跟他可以有性體驗,她跟妳也可以有性體驗。每個人遇到每個人都可以有性體驗!」客戶笑到人仰馬翻時候,佢旁邊同事,細細聲同佢講,係新體驗,唔係性體驗。(死未?註:性體驗,xing ti yan;新體驗,xin ti yan。少個「g」咋)


講真,要學好「刨東瓜」真係唔易。要刨得順,要刨得手起刀落咁流暢,的確要花時間。仲未得時,唯有問多,記實,必要時寫番個近音字度,提下自己......就好似細個幼稚園時,我Spoon旁邊寫「屎勃」,你咪笑,都幾Work。

No comments:

Post a Comment